Alleen zinnige oplossingen
Plus de vergelijking tussen de zinnige oplossingen.

Het Seo-proces kan opgedeeld worden in kleinere projecten, denk aan een laadtijd optimalisatie-project, een Seo-migratie enzovoort, maar je kunt niet even je website ‘Seo-en’. Veel werkzaamheden zijn onderdeel van een continuproces. Plannen en analyseren vormt de ruggengraat voor alle werkzaamheden. De kunst is het zo te doen dat je ondertussen altijd weer kunt bijsturen als dat zinnig is.

Ondanks alle onderzoeken die we voorafgaand uitvoeren, kan nieuwe informatie (issues/nieuwe inzichten) ook tijdens het proces ervoor zorgen dat we de roadmap liefst meteen samen met jullie aanpassen. Waarmee we maar willen zeggen; die flexibiliteit krijg je van ons!

Zoekmachine optimalisatie in Hilversum

Plannen is cruciaal, maar zonder een dynamisch proces waardeloos.

Het Seo-framework

Om je een inzicht te geven in het SEO-proces en bij elke fase maximaal ruimte te hebben voor kennisdelen cq. -overdragen, werken we liefst volgens ons eigen SEO-framework. Het bestaat uit 4 fasen:

1. Analyse & planning – de voorbereiding

Huidige situatie

Hoe presteert de huidige website? Alle beschikbare databronnen zoals Google Analytics, Google Search Console en Semrush worden geraadpleegd. Deze informatie vormt de basis voor de Seo strategie.

Concurrentie analyse

Welke websites behalen betere posities dan die van jou? Hoe komt het dat zij beter presteren? Wat kunnen wij hiervan leren. Deze informatie laat zien waar de kansen liggen.

Kick Off meeting

Als alle databronnen in kaart zijn gebracht, laten we zien welke SEO-strategie we in gedachten hebben en welke roadmap daarbij hoort. In een speciale kick-off meeting bespreken we wat de werkzaamheden inhouden.

2. Verbeteren – de site gereedmaken voor succes

Technische Seo audit

De volledige website wordt geanalyseerd en gecontroleerd of deze voldoet aan de richtlijnen van Google. Samen met jullie webbouwer/developer worden de technische issues verholpen.

Zoekwoorden onderzoek

Een uitgebreid zoekwoorden onderzoek wordt uitgevoerd om relevante en conversiekrachtige zoektermen te ontdekken. De zoektermen worden voorzien van zoekvolume, concurrentie, slagingskans, 0-meting en een prognose.

Content plan

De gevonden zoektermen worden verwerkt in de optimale structuur voor de website. Zoektermen met veel zoekvolume en concurrentie staan hoger in de structuur dan worden met minder volume en minder concurrentie.

3. Creëren – de technische en inhoudelijke uitvoering

Ontwikkeling

Doorvoeren van de technische verbeteringen met of zonder de webbouwer/developer of het optimaliseren of creëren van nieuwe content. Wij leveren niet alleen mooie plannen, maar wij werken echt voor jou.

4. Publiceren – laat zien waar je trots op bent

Analyse

Met een uitgebreide concurrentie analyse worden kansen snel in kaart gebracht. Dit vormt de basis voor het Authority Building Plan. Dit plan bevat niet alleen de concurrentie analyse, maar ook de 0-meting en de beoogde strategieën.

Linkbuilding

Begin bij het begin, dat zijn links afkomstig van bedrijvengidsen, eigen klanten en andere relevante websites waar relatief eenvoudig links te verkrijgen zijn.

Content marketing

Wij beschikken over een groot netwerk van publishers & influencers. De content wordt gepitcht bij meer dan 2.000 publishers. Er is dus altijd een geschikte website om jullie bedrijf te etaleren. Natuurlijk bevat de publicatie een waardevolle backlink.

Meer verkeer, leads en omzet? Altijd in de wetenschap dat adviezen zonder inspiratie leiden tot oplossingen van dezelfde kwaliteit…

Wij vragen best wat van onszelf: altijd bij zijn, altijd gedegen zijn, altijd creatief zijn, altijd op alle momenten met oplossingen kunnen komen. Volledige transparantie en openheid zijn onze andere, unieke wapens.