Natuurlijk schrijf je altijd met de juiste tone-of-voice, weet je of het ‘jij’ of ‘u’ is. Maar probeer je eens echt in te leven in de situatie van de bezoeker. Waar bevindt hij/zij zich op het moment van lezen? Wat zal de reden zijn waarom hij/zij op zoek is naar dit zoekwoord? Begin door eens zelf op het zoekwoord te zoeken in Google. Welke resultaten vallen op en waarom? Lees de teksten en laat je inspireren, maar… Schrijf een betere tekst dan die van de concurrenten. Betere website tekst schrijven? Hieronder geven we je belangrijke handvatten om dat voor elkaar te krijgen.
Elke pagina heeft een doel. Een productpagina moet de bezoeker overhalen het product te kopen. Een kennisbank artikel moet de bezoeker informeren en een blog-artikel zou iemand moeten kunnen inspireren. Wat is het doel van de pagina/tekst die je gaat schrijven?
Mensen zijn over het algemeen slechte lezers. We hebben allemaal weinig tijd en als we zoeken naar informatie, willen we die snel tot ons nemen zodat we verder kunnen waar we eigenlijk mee bezig waren. Een goede indeling zorgt ervoor dat de tekst makkelijk lezen is en bezoekers ook gemakkelijk delen van de tekst kunnen overslaan.
Voorbeeld van een lay-out/structuur:
Hoe goed een pagina ook geschreven is. Het is niet altijd mogelijk om alle onderwerpen aan te snijden. Verwerk interne links naar onderwerpen die relevant zijn tot het onderwerp van deze pagina.
Blogartikelen, kennisbankartikelen en heel veel andere soorten artikelen zijn niet altijd commercieel. Met behulp van interne links kunnen bezoekers vanuit een niet-commerciële omgeving worden doorverwezen naar een commerciële pagina.
Om een pagina te optimaliseren op één of twee zoekwoorden dient het zoekwoord verwerkt te worden op de pagina. Welke zoekwoorden je dient te verwerken staat beschreven in het content plan of de briefing. Hieronder enkele tips hoe je dat het beste kan doen zonder dat het afbreuk doet aan de leesbaarheid.
Om de pagina relevant te maken tot een zoekwoord, dient het zoekwoord minimaal op een aantal plekken terug te komen.
Verwerk het zoekwoord in:
De tips hierboven vormen de SEO basis. Hieronder nog enkele uitbreidingen om de relevantie verder te verhogen:
Afbeeldingen kunnen een goede toevoeging zijn. Eén beeld zegt soms meer dan duizend woorden, toch? Klopt maar de afbeelding moet wel relevant zijn en aansluiten bij de doelgroep. Daarnaast dient deze ook geoptimaliseerd te zijn.
Een paar tips voor het toevoegen van geoptimaliseerde afbeeldingen:
Je kunt dus nu een geoptimaliseerde en conversie krachtige website tekst schrijven. Heeft jouw bedrijf moeite met het schrijven van de juiste teksten? Laat het ons weten. Wij van Grilled Marketing produceren honderden teksten per jaar en weten zeker dat we ook jouw bedrijf tekstueel kunnen laten opvallen.