Wanneer een website Seo-technisch geoptimaliseerd is, worden pagina’s gemakkelijker gevonden en geïndexeerd, laad de website sneller dan die van concurrenten en ‘begrijpen’ zoekmachines direct waar de inhoud van jouw website over gaat. Al deze verbeteringen zorgen ervoor dat content en authority werkzaamheden sneller resultaat geven. Je begrijpt het, techniek vormt het fundament van Seo.
Zodra we voor jullie aan de gang gaan, heeft de technische audit onze eerste focus. We kijken onder andere naar het CMS, gebruikte technieken, crawlability en URL structuur. Met deze audit brengen we de verbeterpunten in kaart: Traject 1 van de roadmap. Hieronder de punten die we aflopen.
Kunnen pagina’s worden geïndexeerd? Wordt belangrijke content niet verborgen achter elementen. Met andere woorden kunnen zowel bezoekers als zoekmachines alle belangrijke content vinden.
Klopt de websitestructuur eenmaal, dan staan de belangrijkste pagina’s met de zwaarstwegende zoektermen bovenaan en de meer ‘long tail’-zoektermen dieper in de structuur. De opbouw van de website zorgt ervoor dat autoriteit goed verdeeld wordt over de verschillende pagina’s.
Deze sectie van de roadmap betreft het tegen het licht houden van alle URL’s van de website.
Opnieuw een belangrijk onderdeel van de overall technische Seo-audit. Alhoewel het een technisch onderdeel is, zijn de eventuele verbeterpunten vaak op te lossen binnen het CMS.
‘SEO-waarde’ of ‘SEO Equity’ verwijst naar de kracht van de website en naar hoe goed deze is ingedeeld qua en verdeeld over de pagina’s. Dit onderdeel geeft inzicht en handvaten omtrent hoe we de ‘Seo-eerlijkheid’ kunnen controleren om er zeker van te zijn dat er niets ‘uitbloedt’.
Nog zo’n onmisbaar onderdeel van de technische audit: Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools).
Wij hebben al zoveel bedrijven geholpen. Nu is het tijd voor jullie website…