De beste online marketingstrategie is de strategie die jullie gebied online weet te claimen

Net zoals graffiti-artiesten het een sport vinden de straten en de wijken te claimen door hun tags op de opvallende plekken te zetten, zo claimen wij de mooiste plekken op de relevante kanalen. En ook als de meest zichtbare plekken al getagt zijn, weten wij onmiskenbare aanwezigheid te creëren door doorkijkjes, herhaling en herkenning te creëren. Daarbij zijn we goed in het plaatsen van ‘richtingsborden’ naar makkelijk doorgaande wegen, zodat zoekers nooit in doodlopende stegen belanden.

Een metafoor natuurlijk! Maar wel de onze…: sterk in het vinden van de optimale mix tools, data, techniek en content tot en met trucs, weetjes en heel veel ervaring. Met elk budget kunnen wij het maximale realiseren om doelstellingen van online groei te realiseren.

Online marketingstrategie

Er zijn een paar dingen nodig hebt voor een online marketingstrategie. Eén ervan is creativiteit

Binnen één of twee gesprekken weten wij welke informatie de doorslag gaat geven en/of welke we nog nodig hebben en dus moeten onderzoeken. We beschouwen de markt waarin jullie bewegen, de doelgroepen met hun mate van interesse en de klikratio’s. Vervolgens; waar staat het bedrijf nu en waar willen jullie heen? 

Aan de hand van de inzichten tekenen we de roadmap, om op z’n eenvoudigst te laten zien, wanneer we waarheen gaan. Wat gaan oppikken en met welke pitstoppen om uiteindelijk op bestemming te komen.

Van strategie tot uitvoering

Het is natuurlijk mooi om de strategie helder te hebben, om de momenten om bij te sturen geïdentificeerd te hebben en om een roadmap te kunnen volgen, maar het moet ook nog gebeuren. Welke werkzaamheden pakken jullie zelf op? Hebben jullie al samenwerkingen lopen met andere specialisten?

De roadmap is tevens actieplan met onderhoudsmomenten én trajecten met stopwatches, so to say. Wij van Grilled weten hoe we werkzaamheden aan handjes aan verantwoordelijken moeten koppelen – en andersom – en hoe we alles en iedereen doordrongen maken van de strategie.

En ondertussen aan de knoppen blijven draaien

Staan alle campagnes live en begint de data zich op te stapelen? Althans zo kijken wij ernaar; jij telt waarschijnlijk de leads of de orders die binnenkomen.

Werkt de uitgezette strategie, is die al optimaal of hebben we nog tactische manoeuvres nodig? Met continu monitoren halen we het onderste uit de kan. Met behulp van een overzichtelijk dashboard stellen we jullie in staat de dingen te doorgronden en – belangrijker nog – te interpreteren. Ben je een voorzichtige chauffeur of houdt je wel van lekker gassen…

Benieuwd naar jullie online startegie?

Plan datum en tijd voor een bespreking! Voor een strategie gebaseerd op de juiste data, techniek, tools, budget en het juiste tijdspad.