Sgoolfotografie: Het bedrijf dat schoolfoto’s naar een hoger niveau tilt. Met bijna 15 jaar ervaring en fotografen door heel Nederland zijn zij de onbetwiste leider als het gaat om het vastleggen van onvergetelijke momenten op school. Ze gaan verder dan alleen het maken van foto’s, ze begrijpen de ware waarde van deze herinneringen voor ouders en kinderen. Hun toewijding aan authentieke, hoogwaardige foto’s, ondersteund door innovatieve software, maakt het bestellen van schoolfoto’s eenvoudig en snel. Het continu verder ontwikkelen van software en procedures te samen met het onderhouden van de banden met alle fotografen, zorgt ervoor dat Sgoolfotografie voorop blijft lopen.
Basischolen vormen de hoofdfocus. Doordat bijna elke stad of dorp voorzien is van een of meerdere basisscholen, is er besloten een lokale online marketing strategie in te zetten. Binnen deze strategie spelen de fotografen een cruciale rol. Zij werken lokaal, zijn bekend met de scholen in de buurt. Zij zijn dan ook de ambassadeurs van Sgoolfotografie geworden. De lokale pagina’s zijn volledig opgebouwd rondom de fotograaf en de regio. Niet geheel onbelangrijk, ze converteren ook goed. Met de inzet van zoekmachine optimalisatie en Google Ads wordt er relevant verkeer naar de website gestuurd. Dat zorgt vervolgens voor de leads.
De werkzaamheden welke zijn uitgevoerd voor het behalen van het resultaat:
“Sinds ruim een jaar werken we samen met Grilled. En waar ik bij de start van ons bedrijf de SEO en SEA zelf nog kon doen, laat ik dat tegenwoordig graag over aan mensen die écht snappen hoe het werkt. SEO en SEA zijn inmiddels dermate uitgebreid, en voor een generalist als ik, echt te complex geworden. Het is dan ook fijn dat we met de hulp van Grilled nu een gedegen strategie voeren én regelmatig op de hoogte blijven van de resultaten. Het betekent ook dat we met minder advertentie-budget, meer conversie genereren. Tijdens onze regelmatige bijeenkomsten sparren we over ideetjes en denken we samen na over een nóg scherpe strategie.”
Corwin Winkelman – Mede-eigenaar bij Sgoolfotografie
Met behulp van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek zijn de meest zinvolle en kansrijke zoektermen inzichtelijk gemaakt en is er een optimale structuur uitgetekend (content plan). Het doorvoeren van het content plan en het continu optimaliseren heeft gezorgd voor goede resultaten Het Google Ads account is volledig herzien en verder geoptimaliseerd. Beide kanalen zijn optimaal op elkaar afgestemd voor de beste synergie.
Door het verbeteren van de posities waarbij de focus zoekwoorden een top 5 positie hebben behaald is het organisch verkeer met 28% gestegen.
Posities na het doorvoeren van het SEO Content Plan (o.b.v. het uitgebreide zoekwoorden onderzoek)
Het doel was om meer leads te genereren tegen lagere kosten.
Resultaat Google Ads | Verschil |
---|---|
Unieke bezoekers | +68% |
CPC | -36% |
Bounce Rate (betrokkenheid) | -34% |
Leads | +284% |
Het aantal leads is over alle kanalen gestegen met 76,9%