Je kan er voor kiezen om doelen uit Universal Analytics te importeren. Doe je dat niet en wil je juist met een schone lei beginnen of misschien werk je wel aan een compleet nieuw account en valt er niets te migreren. In dit blog leggen we je uit hoe je een doel aanmaakt dat gebaseerd is op een zogenoemde ‘bedank-url’.
In de stappen hieronder gaan we er vanuit dat je al een Google Analytics 4 account en een data stream hebt.
Door een waarde toe te kennen aan het behalen van een gebeurtenis en conversie kan je eenvoudiger optimaliseren. De waarde kan namelijk worden geïmporteerd in andere tools, zoals Google Ads. Hierdoor kan jij of andere tools makkelijker optimaliseren, ook gaan de rapportages meer spreken doordat je direct ziet wat campagnes hebben opgeleverd. Een waarde toekennen aan een gebeurtenis doe je als volgt:
* Als je een bestaande gebeurtenis wil wijzigen, ga je naar: beheer > Gebeurtenissen > gebeurtenis maken. Vervolgens selecteer je de gebeurtenis, welke je wil wijzigen.
Een conversie is altijd gebaseerd op een gebeurtenis. Hieronder lees je hoe je een gebeurtenis omzet naar een conversie:
Heb je nog moeite met het inrichten van Google Analytics 4 of wil je meer tips & tricks ontvangen? Volg dan Grilled Marketing op Linkedin. Lees ook meer over de verschillen tussen Google Analytics 4 en Universal Analytics. Neem voor een maatwerk advies contact met ons op.
Voor al onze klanten hebben we Google Analytics 4 geïmplementeerd. Per klant worden momenteel klant-specifieke optimalisaties doorgevoerd voor een nog betere meting. Heb je zelf moeite met het inrichten van Google Analytics 4 of heb je vragen over het gebruik? Neem dan even contact met ons.